Bakan Ersoy: Hedefimiz gezici kütüphaneleri 81 ile yaymak

Bakan Mehmet Nuri Ersoy, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’nde 10 yeni gezici kütüphane aracının teslim merasimine katıldı. Bakan Ersoy, kütüphanelere yaptıkları yatırımları arttırdıklarını belirterek, “Burada en değerli değişiklik, son devirde kütüphanelerin konseptini değiştirme kararı aldık. ‘Yaşayan Kütüphaneler’ konseptini hayata geçirdik. Artık kütüphaneler yalnızca sıralardan, raflardan, sandalyelerden oluşan binalar olmaktan çıkıyor. Kültür, sanat, spor üzere birçok aktifliği de içinde barındıran bir ömür merkezi haline getiriyoruz. AVM’lerde, tren garlarında, havalimanlarında, insanların ağır biçimde ziyaret ettiği, bulunduğu noktalarda muhtaçlık sahiplerinin ayağına gitme kararı aldık. Son 4 yıldır birçok noktada kütüphaneleri açmaya başladık. İçerik olarak da değişikliğe gittik. Normal kütüphanelerin yanına bebek kütüphanelerini ve gençlere özel kütüphaneleri de eklemeye başladık. Son yeniliğimiz de gezici kütüphaneler. Bilhassa erişemediğimiz noktalarda, kent merkezlerinden daha uzak noktalarda, ücra köşelerde vatandaşımızın, gereksinim sahibinin ayağına gidebilmek için yapılmıştı” tabirlerini kullandı.

’66 GEZİCİ KÜTÜPHANEMİZ OLDU’

Bakan Ersoy, yaşayan kütüphane konsepti çerçevesinde içerik değişikliğine gittiklerini de kaydederek, “Gezici kütüphanelerimizin içinde TV sistemleri de var. Bilhassa küçük yaştaki çocuklarımıza, ihtisas gereken hususlarda eğitim de veriyoruz. Bir otobüs büyüklüğünde olmasına karşın çok önemli kitap da taşıyor. İçerisinde aracına nazaran değişen 3-4 bin ortası kitap var. Bizim gayemiz, bu gezici kütüphaneleri 81 ile yaymak. Şu ana kadar 56 gezici kütüphanemiz vardı, biz 10 tane daha devreye alıyoruz. 10 kütüphaneyle 66’ya çıkmış olacak ve 2023 maksadımız olan 81 ile ek alacağımız otobüslerle birlikte ulaşacağız” diye konuştu.

Teslim edilen 10 yeni gezici kütüphanenin Bartın, Siirt, Giresun, İstanbul, Osmaniye, Kırklareli, Karaman, Muş, Siirt ve Edirne’ye gönderileceği öğrenildi.